Wednesday, October 10, 2012

وضعیت بد روحی سیاوش حاتم در زندان اوین!

سیاوش حاتم، دانشجویی زندانی و محروم از تحصیل در وضعیت روحی نامناسبی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد. منبعی نزدیک به این زندانی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «سیاوش خیلی لاغر شده و وضع
یت روحی مناسبی ندارد. سیاوش ۲۴ سال دارد و دانشجویی مقطع فوق لیسانس بود که ناگهان از تحصیل محروم شد و بعد به زندان افتاد. یکماه سلول انفرادی، تنهایی، محروم شدن از تحصیل و آینده نامعلومش همه اینها افسرده اش کرده است. او به زندان برده شد در حالیکه حتی نمی دانست حکم گرفته و دادگاهی داشته است.

سیاوش و وکیلش از روز دادگاه خبر نداشتند بنابراین دفاعی هم از او نشد. ۲۳ خرداد ماه ماموران ریختند در خانه اش، و او را با خود بردند. همان روز بود که فهمیدند او برای پرونده دومش حکم یکسال گرفته است و حکم ۴ ماه حبس پرونده اولش نیز تایید شده است.»

سیاوش حاتم، دانشجو و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ بازداشت و یکماه پس از حبس با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

او به اتهام شرکت در تجمعات غیرقانونی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۴ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. سیاوش حاتم چندی بعد به درخواست ماموران امنیتی از دانشگاه بوعلی همدان به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شد. اما در آذر ماه سال ۱۳۸۹ نیز در جلسه رسمی امتحان در دانشگاه شهید بهشتی توسط ماموران وزارت اطلاعات قبل از شروع امتحان بازداشت شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم شد اما سیاوش و وکیلش از پرونده و روز دادگاه بی خبر بودند و هیچ دفاعی از او صورت نگرفت.

این منبع نزدیک به سیاوش حاتم به کمپین بین المللی حقوق بشر در خصوص مشکلات این زندانی گفت:« سیاوش در اتاقی با ۳۰ زندانی سیاسی دیگر است که خیلی هایشان تختخواب هم ندارند و مجبورند روی زمین بخوابند. ملاقات های کابینی با خانواده اش هم در حد چند دقیقه است که این تنها مشکل سیاوش نیست و همه زندانی ها با آن در گیر هستند. خانواده اش می گفتند که این هفته فقط ۴ دقیقه توانسته اند کابینی با سیاوش ملاقات کنند چون در زمان ملاقات یکباره زندانی ها را وارد سالنی می کنند که تعداد کابینه هایش برابر با تعداد زندانی های وارد شده به سالن نیست.»

این منبع مطلع درخصوص نحوه ارتباط این زندانی سیاسی با خانواده اش به کمپین گفت:« ۵۰ نفر زندانی وارد سالنی با ۱۵ کابینه می شوند که تلفن خیلی از کابینه ها هم قطع است. بنابراین خانواده های زندانیان ملاحظه بقیه ای که در صف انتظار ایستاده اند را می کنند و زود جایشان را به دیگری می دهند تا آنها هم چند کلمه ای با زندانی شان حرف بزنند.

خانواده ها به ماموران زندان می گویند و آنها هم در جواب می گویند که بارها به مسولان درخواست داده اند تا تلفن های خراب شده تعویض شود.»

سیاوش حاتم در تاریخ ۲۳ خرداد ماه امسال (۱۳۹۱) توسط ماموران در منزلش بازداشت شد و به زندان اوین برای گذراندن دوران حکمش شد که از آن خبر نداشت. او مجموعا محکوم به یکسال و ۴ ماه حبس برای دو پرونده اش است

No comments:

Post a Comment