Thursday, May 16, 2013

"انتخابات" رئيس جمهور در ايران،

سه هفته مانده به "انتخابات" رئيس جمهور در ايران، بحث و نظرات مختلف در ميان اقشارمختلف گرم ميشود. 
مردم چه ميگويند؛
.موضع آنها در مورد اوضاع كنوني و برخورد آنها به اين مضحكه "انتخاباتی" چگونه است
« مردم چشمشون دنبال صد تومان ۲۰۰ تومانی هست که تو برج می گیرند، دیگه به این فکر نمی کنند چقدر در ماه از جیب شون به خاطر گرونی و هزار کوفت و زهرمار دیگه می رود». 
« یارانه نمی خواهیم، قیمت ها را به قبل برگردانند. ندهند و نگیرند. یک یارانه به مردم می دهند چند برابر آن را می گیرند. روغن و گوشت ومرغ وتخم مرغ و.. حالا نان هم باز می خواهد گران تر شود»، « به قبر پدرم بخندم اگر رای بدم»، « اصلا مگر کسی را راضی پیدا می کنی که من دومی اش باشم؟»، « هر کی که بیاد جیب هاشون رو پر می کنند ما بدبخت بیچاره ها باید سختی بکشیم» به اين جملات و اين اظهارات كه در بطن جامعه جاری است شما خواننده اين متن ميتوانيد ده ها 
و صدها نكات و درد دلهای اعتراضی جامعه و مردم را اضافه كنيد 
سخت است اگر پيش بينی كنيد كه اين توده ميليونی ناراضی كه هر روز برای بقا و معيشت و آزادی در جنگ با كل سيستم و نظام جمهوری اسلامی هستند پای صندوق رای بروند. نارضايتی ها در يكسال گذشته بيشتر از هر دوره ای وعميقتر شده است، روزهايی كه اين مضحكه انتخابات در جريان است، اين مردم و جامعه هستند كه تصميم ميگيرند چكار كنند.
 نرفتن آنها بپای صندوقهای رای و كسادی بازار اين مضحكه آن عرصه اعتراضي است كه مردم و جامعه ميتوانند با اين مضحكه تعيين تكليف كنند.
 و اما نارضايتی مردم تنها سناريوی موجود نيستند. در شهرهاي كردستان هم "اصلاح طلبان كرد" و هم اينكه لابيست های بورژوا و سرمايه داران كرد وابسته به رحيم مشايی، رحيمی و احمدی نژاد كمين كرده اند و مي خواهند "رای" و "صندوق های" رای گيری را گرم كنند "اصلاح طلبان كرد" دست به دامن سيد خندان شده و فكر مي كردند كه او مي آيد و بازار "انتخابات" را در ركاب خاتمی پيش مي برند. سناريوی خاتمی تبديل به سناريوی هاشمی رفسنجانی شده است، حواشی های خاتمی را می خواهند به گردن هاشمی بياويزند و ميخواهند از "سردار سازندگی" اسطوره بسازند. سناریویی مفلوك و رذيلانه در راه است. و اما بورژوا و سرمايه داران كرد هم در صحنه حاضر ميشوند، از بركات استانداری مشايی و رحيمی در شهرهای سنندج، مهاباد و قروه از باند احمدی نژاد اينها ميلياردها تومان ثروت به جیب زدند. مشتی مفت خور در قِبل استثمار و كشتار هزاران زحمتكش در مرزها و از طريق پروژه های ساختمانی و بده و بستانهای ميليونی به باند دولت يك قطب طبقاتی را در مقابل توده زحمتكش و مزدبگير از كارگر و معلم و كوله بر و كارگر فصلی و ساختمانی تشكيل ميدهند.  و در جبهه مقابل اين دو دسته، اما توده ميليونی مردم كردستان حضور دارند. اين جبهه در بيش از سی سال گذشته تجارب ارزنده در گفتن "نه" بزرگ به كل نظام جمهوري اسلامي را در كارنامه اعتراضی خود دارد. با نزديك شدن به مضحكه انتخابات رئيس جمهوري بايد طبقات و لابيست های دولت، اصلاح طلبان و لايه های حاشيه ای تر از سپاه پاسداران و عوامل مزدور محسن رضايی را كه اساسا توسط فئودالها و دارو دسته مفتی زاده نمايندگی ميشوند را باید شناخت. مردم در كردستان مضحكه انتخابات را مسخره ميكنند. 
اين انتخابات مضحكه است.

No comments:

Post a Comment