Tuesday, June 10, 2014

دزدی های یواشکی!


فهرست محرمانه مطالبات بانکی منتشر شد؛ رحيمی با هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان٬ اسفنديار رحيم‌مشايی با هشت هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان و حميد بقايی با ۳۱۰۰ ميليارد تومان در فهرست بدهکاران بانکی

احمد بخشايش اردستانی٬ عضو کميسيون امنيت ملی مجلس فهرست «محرمانه» کميته وصول مطالبات بانک مرکزی که در اينترنت منتشر شده را تائيد کرد.

به گزارش روز يک‌شنبه (۱۸ خرداد) خبرگزاری «تسنيم»٬ آقای اردستانی اين مطلب را طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس بيان کرده است.

وی گفته حجم بدهی اين فهرست ۷۰ ميليارد دلار است.

به گفته اين نماينده مجلس «با افشای ليست بلند بالا از طريق رسانه‌ها می‌توان ثابت کرد رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی در مبارزه با فساد هستند.»

به گزارش تارنمای دیگربان؛ بخش‌هايی از فهرست «محرمانه» کميته وصول مطالبات بانک مرکزی در اينترنت منتشر شده که در آن نام برخی مديران دولت محمود احمدی‌نژاد نيز ديده می‌شود.

نام محمدرضا رحيمی با هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان٬ اسفنديار رحيم‌مشايی با هشت هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان و حميد بقايی با ۳۱۰۰ ميليارد تومان در اين فهرست بدهکاران بانکی وجود دارد.

صادق محصولی٬ سعيد مرتضوی و دانشگاه «ايرانيان» هم به ترتيب با دو هزار و ۳۷۰ ميليارد تومان٬ هزار و ۳۴۰ ميليارد تومان و هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان از بدهکاران بانکی هستند.

قوه قضائيه و مقام‌های دولتی و بانکی تاکنون درباره اين فهرست اظهار‌نظر روشنی نکرده‌اند.

ارديبهشت ماه امسال اسحاق جهانگيری، معاون اول حسن روحانی حجم مطالبات معوق بانک‌های ايران را ۸۲ هزار ميليارد تومان اعلام کرده بود.

جهانگيری گفته بود فهرستی شامل اسامی ۵۷۵ نفر «بدهکار کلان بانکی» به قوه قضائيه فرستاده شده است.

نیما سلیمی 
مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment