Wednesday, June 11, 2014

معاون آموزش و پرورش ایران آزار جنسی دانش‌آموزان در دو مدرسه را تأیید کرد



با گذشت یک ماه از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز یک ناظم مدرسه به شش دانش آموز در غرب تهران، حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی وزیر آموز‌ش‌وپرورش ایران در گفت‌وگو با روزنامه شهروند با تائید این گزارش‌ها، از آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معاون یکی دیگر از مدارس تهران خبر داد.
برخی از فعالان حقوق کودک و وکلای دادگستری با انتقاد از سکوت آموزش و پرورش و تلاش برای رسانه‌ای نشدن این پرونده، چنین رویکردی را نادرست دانسته اند. ( منبع: سایت آفتاب http://goo.gl/3KSYvW )


برکات و ثمرات تفاهمنامه آموزش پرورش دولت "تدبیر و امید" با حوزه علمیه!

روز گذشته یکی‌ از کاربران فیسبوک به نام مریم در واکنش به انتشار خبر "مخفی‌ کاری آموزش پرورش در رابطه با تعرض جنسی‌ به دانش‌آموزان"  گفت: "همین چند هفته پیش از بستگانم که معلم دبستان یه مدرسه پسرونه تو تهران هست شنیدیم که یک سری از بچه ها رفته بودن دکتر بخاطر خونریزی مقعدی، کاشف به عمل آمد که مربی پرورشی بهشون تجاوز کرده تو نمازخانهٔ مدرسه، و تهدیدشون کرده اگه حرف بزنند آنها را خواهد کشت .(گفتن به خاطر آبروی بچه صداش رو در نیارند) فاجعه است ، فاجعه ! "

رئیس انجمن حمایت از کودکان: آموزش و پرورش تعرض جنسی به دانش‌آموزان را مخفی نکند.

«دوازده و نیم میلیون دانش آموز در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد بنابراین طبیعی است که انتظار بیشتری از این وزارتخانه برای حراست از کودکان وجود داشته باشد.»


بیست و چهارم آذرماه سال گذشته نماینده ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش‌وپرورش شهر تهران و حوزه علمیه برادران به امضا رسیده است که بر اساس آن، مدارس دولتی تحت پوشش این طرح به مدارس وابسته به حوزه علمیه تبدیل می‌شوند.

پس از آن‌ سازمان معلمان ایران با انتشار نامه‌ای خواهان لغو تفاهم‌نامه‌ی وابستگی مدارس دولتی به حوزه علمیه شد که با بی‌ اعتنایی دولت "تدبیر و امید" مواجه شد!

اما آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اواخر اردیبهشت در همایش ˈ تربیت اسلامی ـ فضای مجازی، چالش ها و راهکارهاˈ درقم گفت: نباید این تفاهم نامه ها بایگانی شود بلکه باید برکات و ثمرات آن ظاهر شده و دیده شود.

نیما سلیمی
مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment