Saturday, June 14, 2014

شباهت های داعش و طالبان

دستورالعمل ٦ ماده ای داعش که متن آن را قبلا همینجا ترجمه کردم مرا دقیقا به یاد بیانیه ده ماده ای ملاعمر یک چشم رهبر طالبان افغانستان می اندازد که در سال های پایانی دهه نود قرن بیستم منتشر شد. علاوه بر همین شش اصلی که در بیانیه داعش هست، ملا عمر، برای ستر عورت کبوترها کبوترپرانی را ممنوع کرده بود، دستور داده بود که ریش مردان، وقتی آن را در مشت می گیرند نباید کمتر از عرض کف دستشان باشد، در خودروها و تاکسی ها نباید موزیک پخش شود و زنان حق سوار شدن به تاکسی را بدون معیت پدر، پسر یا برادر خود ندارند!

حالا منطقه دارد به چنان کثافتی کشیده می شود که ملاهای ایران می توانند خود را به عنوان پیشرو به جهانیان معرفی کنند. آخر حافظه مردم جهان شاید آنقدر ضعیف شده باشد که فراموش کنند تا قبل از ورود خمینی به عرصه سیاست منطقه، حتی اسمی از بنیادگرائی اسلامی شنیده نشده بود. تنها اخوان المسلمین مصر بودند که ادعای تلاش برای وحدت جهان اسلام را مطرح می کردند. اما آن ها هم مجبور شده بودند اعلام کنند که با خشونت مخالف اند.

خمینی و جورج بوش و اعقاب این دو مسئولان اصلی تبدیل شدن خاورمیانه به کشتارگاه و فاضلاب جهان هستند. البته در مورد سوریه نقش روسیه از این دو هم بدتر است


نیما سلیمی
مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment