Thursday, December 19, 2013

مادری که پس ازاعدام فرزندش، خودش را کشت

پروین گراوند، مادر ۵۲ ساله‌ فریدون خنجری، زندانی ۴۰ ساله‌ای که در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد پس از مرگ فرزندش خودکشی کرد.
به‌ گزارش رادیو زمانه به نقل از هرانا ، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پروین گراوند در تاریخ ۱۷ آذرماه پس از گذشت ۳ روز از تاریخ اعدام فرزندش بر اثر اندوه روحی با طناب دار خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی خود خاتمه داد.
فریدون خنجری دو سال در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه در بازداشت به‌سر می‌برد و در روز ۱۴ آذرماه به همراه شش زندانی دیگر به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شد.
به گزارش جرس طی روزهای اخیر دست کم بیست نفر در زندانهای زاهدان، ارومیه، بم، گچساران، رجایی شهر، قزوین و رشت اعدام شدند. جمهوری اسلامی ایران، پس از چین، مقام ممتاز صدور و اجرای احکام اعدام در جهان را دارد.
به گفته شیرین عبادی، تعداد اعدام ها در ایران از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران، به نسبت مدت مشابه سال قبل که محمود احمدی نژاد در قدرت بود، دو برابر شده است. به گزارش بی‌ بی‌ سی‌ فارسی امروز پنجشنبه, ۲۸ آذر ، ۱۳۹۲ مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل را، که در آن نقض حقوق بشر در ایران محکوم شده، مردود دانست و گفت: “در قبال وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اغراق و سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد.”



نیما سلیمی

No comments:

Post a Comment