Sunday, March 16, 2014

ازدواج برای سکس نادرست است

جوانی که پول ندارد، مسکن ندارد، نیاز جنسی به او فشار می آورد، نیازی که طبیعت ماست، می ماند چکار کند تا به سکس دسترسی داشته باشد؟

او را تشویق به ازدواج می کنند، می خواهند او را از سر باز کنند، می گویند این پسر برود پی زندگیش، می گویند این دختر برود دنبال زندگیش!

کدام زندگی؟

از کدام زندگی صحبت می کنند؟!

آیا این از سر باز کردن ها باعث خوشبختی جامعه ما شده است یا آمار طلاق و بیچارگی و فرزندان اجباری و کودکان کار را زیاد کرده است؟

همه که پول دار نیستند، همه که حقوق های چند میلیونی و مزایا و پاداش و حق ماموریت و حق مسکن ندارند!

طبقه متوسط جامعه هم فقیر تر شده است.

با حقوق 500 هزار تومان و حتا کمتر کی می شود اجاره خانه داد، قبض تلفن و گاز و آب و برق و اینترنت و مالیات داد؟

کی می شود به سفر رفت با این ریال ها، کی می شود از تغذیه خوب برخوردار بود، کی می شود به سلامت و درمان رسیدگی کرد؟

با این پول های بخور و نمیر، کی می شود فرزندان خوب بوجود آورد و آنها را تربیت کرد، به فرهنگ آنها رسید، به نیازهایشان رسیدگی کرد؟

از طرفی هم قوانین سختی که برای ازدواج هست، مالکیت مرد بر زن، همچنین بحث مهریه و مشکلاتی که دارد، آمار وحشتناک طلاق ... همه و همه به ما می گویند که ازدواج در ایران در حالت کلی و عمومی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

زن و مرد اگر قبل از ازدواج شناخت درستی از همدیگر نداشته باشند و رابطه واقعی را با هم تجربه نکرده باشند، نمی توانند به صرف ازدواج با همدیگر ادامه دهند و خوشبخت بشوند. نیاز جنسی ما را نابینا می کند، نمی توانیم واقعیت را ببینیم، و فقط به فکر سکس هستیم.

اما وقتی که سکس بار ها انجام شد و به تعادل رسیدیم و به عبارتی عقلمان سر جایش آمد، آنموقع می بینیم که چه نیازهای دیگری هم داریم، اینکه چه توقعات دیگری هم از شریک جنسی خود داریم که قبلن نمی دیدیم و نمی دانستیم. توقعاتی واقعی مانند:
سلیقه، تشابهات فکری و رفتاری، ... و همچنین در کنار اینها باز هم مسایل مادی و تامین زندگی و ...

خیلی از کسانی که به خاطر سکس ازدواج می کنند، بعدن ممکن است از همسر خود راضی نباشند، یکی بگوید، سرد مزاج است، آن یکی بگوید آنطور که می خواهم نیست ... دیگری بگوید نمی تواند مرا ارضا کند، یکی پشیمان شود و یا اصلن طوری بشود که دیگر نتواند او را تحمل کند، شاید همسر شما چیز هایی داشته باشد که شما نمی دانسته اید، شاید اعتیاد داشته باشد، و هر چیز دیگری ... در نتیجه شما اگر بخواهید طلاق بگیرید و یا طلاق بدهید، چه زن باشید و یا مرد به مشکل بر می خورید.

با توجه به موارد گفته شده، زن و مردی که به خاطر نیاز جنسی ازدواج می کنند نه تنها مشکلی از جامعه و خانواده کم نمی کنند، بلکه به ناهنجاری کمک می کنند و به انتخاب اشتباهی دست می زنند که عواقب بدی دارد.

ازدواج تنها در صورتی می تواند مفید باشد که از نظر مالی رفاه وجود داشته باشد، زن و مرد قبل از ازدواج شناخت کامل از همدیگر داشته باشند، بدن همدیگر را بشناسند و با همدیگر سکس را تجربه کرده باشند، خلق و خوی همدیگر را درک کرده باشند و مدتی به صورت واقعی با هم زندگی کرده باشند. از نظر فرهنگی زیاد تفاوت نداشته باشند و واقعن بخواهند که با همدیگر باشند و یک عمر زندگی کنند.

ازدواج برای سکس بی خردیست


نیما سلیمی
مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment