Thursday, January 23, 2014

صادرات و واردات برای ستاد اجرای فرمان حضرت امام مجاز شد ..سهم خامنه‌ای از تسهیل تحریم‌ها

صادرات و واردات برای ستاد اجرای فرمان حضرت امام مجاز شد

رویترز که پیش‌تر در گزارشی مفصل به بررسی دارایی‌های علی خامنه‌ای پرداخته بود، اکنون می‌گوید که نهاد زیر نظر وی به صورت مستقیم از تسهیل تحریم‌ها سود می‌برد.

«یکی از اصلی‌ترین کسانی که از آغاز روند تسهیل تحریم‌ها علیه ایران در هفته جاری سود می‌برند، شخص آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است».

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز چهارشنبه ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) منتشر شد، با نوشتن جمله‌های بالا به بررسی اثر رفع موقت تحریم‌ها بر تجارت و فعالیت اقتصادی نهادهای زیر نظر خامنه‌ای پرداخت.

این گزارش می‌گوید که رهبر جمهوری اسلامی کنترل یک امپراتوری عظیم اقتصادی را در دست دارد و بخشی از این امپراتوری (ستاد اجرای فرمان حضرت امام) که در صنعت نفت ایران فعال است، از این هفته مجدداً می‌تواند صادرات خود را آغاز کند.

دوشنبه گذشته (۲۰ ژانویه) در نخستین روز از آغاز رفع موقت بعضی تحریم‌ها، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده لیستی از چهارده شرکت فعال در صنعت پتروشیمی ایران منتشر کرد که پیش از این تحت تحریم‌ قرار داشتند و اکنون با تعلیق تحریم‌ها می‌توانند با دنیای خارج مراوده مالی داشته باشند.

سه نام در میان این شرکت‌ها، مستقیماً زیر نظر «ستاد اجرای فرمان حضرت امام» هستند: «شرکت محصولات پتروشیمی قائد بصیر، شرکت پتروشیمی مرجان و شرکت پتروشیمی صدف عسلویه». رویترز می‌گوید یک سخن‌گوی ستاد فوق در ای‌میلی به 
این خبرگزاری، نوشته است که ستاد تنها یکی از سهام‌داران شرکت پتروشیمی قائد بصیر است.
نیما سلیمی

1 comment:

  1. بزودی تو و حزب ملعونتان توسط ما بچه حزب اللهی ها بطور کامل نابود خواهید شد . حالا هرچقدر که دوست دارید جفنگیات بگویید

    ReplyDelete