Monday, August 18, 2014

تقاضای عجیب برنده جایزه صلح نوبل از برنده جایزه نوبل ریاضی!


شیرین عبادی، برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل و حقوق‌دان ایرانی مدافع حقوق بشر! در نامه‌ای به مریم میرزاخانی استاد ایرانی داشنگاه پرینستون امریکا و برنده جایزه فیلدز ، جایزه ای بسیار ارزشمند که به نوبل ریاضی معروف است ، از او خواست تا در سفر احتمالی‌اش به ایران، جویای وضعیت دیگر نخبگان ایران به ویژه امید کوکبی، دانشمند جوان زندانی در زندان اوین تهران شود.

او در بخشی از این نامه نوشته است: «مسلما در این سفر صاحب‌ منصبان و دولت‌مردان با افتخار در کنارت ایستاده عکس‌هایی به یادگار خواهند گرفت، تو را به دیدن مقامات عالی‌ حکومتی می‌‌برند و آن هنگام است که انتظار دارم از آنان سوال کنی‌ بر دیگر نخبگان این مملکت چه رفته است؟ از امید کوکبی یاد کن -دانشمند جوانی که تقریبا هم‌سن تو است و بیش از سه‌ سال است که در زندان اوین محبوس است ...

( پیش از هر چیز مرا ببخش خودمانی نوشتم هرچی فکر کردم نتوانستم با شما جدی حرف بزنم نمیدانم چرا ؟ )

شیرین جان، عزیزم کجائی؟ اینروز ها چرا نقش مادر ها را بازی میکنی؟ میدانی در میان ما کرد ها وقتی از لحن " دخترم " استفاده شود به او میگیم " می می " یا همان خاله جان! دیروز ناله کنان و سر به شیون داشتی برای غزه، امروز هم خاله جان مریم میرزا خانی شدی و او را " دخترم " خطاب کردی از او درخواست کردی اگر ایران رفت از همان ها که مریم میرزا خانی را فراری دادند از سرزمین خودش حالی از نخبه ها که در زندان هستند بپرسی "راستی چه بر سر نابغه ی دیگر ایران " امید کوکبی " و دیگر نخبه ها ی دراسارت آمده است ؟!!! "

از مریم میرزا خانی درخواست کردی که مقامات قضائی جمهوری اسلامی را متقاعد کند که جای نخبه ها و دانشمندان در زندان نیست !!! سفر خوشی هم برایش آرزو کرده ای همراه با عکس های فراوان با این مقام و آن مقام البته کمی محافظه کاری کردی نگفتی به دیدار خامنه ای هم برود !!!

اما آیا شما که برنده ی نوبل هستی و سالهاست میدانی که در ایران چه میگذارد، از نخبه ها تا وکیل های همکارت گرفته تا سیاسی ها، کرد، بلوچ، عرب ایرانی، در زندان هستند.
به ما مردم بگو برای اینها چه کردی ؟ راستی شما فعال حقوق کودکان بودی، هستی هنوز؟ از فعال های کودکان در ایران که زندانی هستن خبری داری؟ 
شیرین عبادی، وظیفه و مسولیت داشتن کار بسیار سنگینیست کار همه کس نیست! کار شما هم نبود حقیقتن که چون یک شیر زن ایرانی از عهده ی مسولیت و وظیفه ات برآئی!
کاری نمیشود کرد سیاست هم دچار رانش شده است !!!



نیما سلیمی
مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment