Thursday, August 7, 2014

قاتل ستار بهشتی تنها به ۳ سال حبس محکوم شد


باز هم چاقو دسته خود را نبرید

محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، به نقل از مادر ستار بهشتی خبر داده که قاتل این کارگر وبلاگ‌نویس، تنها به ۳ سال حبس محکوم شده است. در همین حال، مادر ستار بهشتی گفته «من اصلا این حکم را قبول ندارم». به گفته خانواده ستار بهشتی آنها به زودی نامه‌ای خطاب به آقای خامنه‌ای خواهند نوشت.

به گزارش سحام‌نیوز، طی ابلاغی که روز گذشته به دست خانواده ستار بهشتی رسیده است، «اکبر تقی‌زاده» بازجو و قاتل ستار بهشتی به ۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال اقامت اجباری در شهرستان برازجان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. خانواده ستار بهشتی به عنوان ولی دم، رسیدگی دادگاه با عنوان اتهامی «قتل شبه عمد» را قبول ندارند و می‌گویند که «قاتل ستار نزد بازپرس پرونده - شهریاری-، ما و وکیل قانونی‌مان، اقرار کرده است که ستار را شکنجه می‌کرده، در حالی که ستار به بازجو می‌خندید و وی را تمسخر می‌کرد. آن‌گاه بازجو از شدت عصبانیت چنان ضرباتی را بر پیکر او وارد کرده که ستار زیر شکنجه او از بین رفته است.»

مادر ستار بهشتی: من یک سوالی داشتم؛ چرا بچه‌هایی که در زندان اوین هستند، را برای شهادت نمی‌آورند که ستار را در زندان دیده‌اند که بدنش این قدر آزرده بوده؟ چرا این‌ها را نمی‌آوردند؟ من می‌خواهم بگویم رهبر ایران! شما که این قدر دم از علی و پیغمبر می‌زنید. کدام علی و کدام پیغمبر که یک مادری یک سال و ده ماه است که سر قبر پسرش می‌رود، با این حال و مریضی‌اش؟ تابستان و زمستان من آنجا هستم. چرا جوانان بی‌گناه را می‌کشند؟ گناه این‌ها چیست؟ چرا آنهایی که ستار را در آن یک شب در زندان اوین دیده‌اند را برای ادای شهادت نمی‌آورند؟ این دادگاهی را که این‌ها تشکیل داده‌اند من اصلا قبول ندارم، بچه من زیر شکنجه بی‌گناه کشته شده است.




نیما سلیمی
مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment