Monday, March 7, 2016

گرامی باد 8 مارس، روز جهانی زن


گرامی باد 8 مارس، روز جهانی زن
با نزدیک شدن 8 مارس خون تازه ای در رگهای جنبش زنان در جهان جریان پیدا میکند. جنبش آزادی زن در کشور ایران هم خود را سازمان میدهد تا حکومت زن ستیز جمهوری اسلامی را یک بار دیگر به عقب نشینی وادار کند. بیش از صد سال است که جنبش رهایی زن در عرصه های گوناگون سدهای پر قدرت مردسالارانه را کنار زده و از خطهای قرمز شرع و عرف در قوانین سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حاکم در جامعه و خانواده سنتی عبور کرده است.
این جنبش را با ایجاد رعب و وحشت نمیشود یه خانه برگرداند. رژیم اسلامی اولین حمله خود را عیله آزادیهای زنان با شعار یا روسری یا توسری در سال 57 شروع کرد ولی هرگز نتوانست زنان پیشرو را مرعوب تهجر اسلامی خود کند. بیش از سه دهه مانور نیروی انتظامی در رابظه با بد حجابی نمایشی است ازعدم موفقیت رژیم اسلامی برای نهادینه کردن حجاب اسلامی.
نقض پایه ای ترین حقوق جهانشمول انسان که همانا انتخاب آزادانه نوع پوشش اوست یکی از معضلات جدی رژیم زن ستیز اسلامی است. رژیم زن ستیز اسلامی طی 37 سال گذشته خشونت علیه زنان را در سه حوزه مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باز تولید کرده است. این خشونت سیستماتیک را که از طریق وضع قوانین و اجرای آن بوسیله نهادهای اجتماعی و دست آخر به دست مردان خانواده با افکار مذهبی و مردسالارانه بر زنان اعمال شده است، باید به مصاف طلبید!
مردم آزایخواه
انسانهای آزادیخواه و برابری طلب در روز 8 مارس، جمهوری اسلامی را یکبار دیگر به عقب نشینی از مواضع ارتجاعیش وادار کنیم. شما میتوانند در آن روز اعتراض خود را بر اصلی ترین شاخص آپارتاید جنسی نشان داده و خواهان لغو: قانون حجاب و آزادى پوشش و لغو کامل جدا سازيها شوید!
زنده باد آزادی، زنده باد برابری
 زنده باد آزادی زن
 
 

 
مرگ بر جمهوری اسلامی

   نیما سلیمی 

No comments:

Post a Comment