Thursday, November 7, 2013

حاکم شدن جو امنیتی بر زندانها و شهرهای کردستان


خانواده‌های زندانیان سیاسی دیزل آباد کرمانشاه از افزایش فشارهای امنیتی هنگام ملاقات زندانیان و قطع تلفن با خانواده‌هایشان خبر می‌دهند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بعد اعدام سه تن از فعالان سیاسی کرد در زندانهای سقز و ارومیه و سلماس جو امنیتی در بیشتر زندانهای شهرهای کردنشین حاکم شده است که در زندان دیزل آباد کرمانشاه به گونه ی که ماموران امنیتی با حضور در سالن ملاقات کابینی بر گفتگوهای خانواده‌ها با زندانیان سیاسی کرد نظارت می‌کنند. و در این چند روز تمامی زندانیان سیاسی کرد از امکانات تفلن زندان برخوردار نبودند.
از طرفی دیگر شرایط امنیتی در زندان سقز به خصوص بعد از اعدام “ شیرکو معارفی ” زندانی کرد که در همین زندان زندانی بود افزایش یافته است . 
بنا به گفته یکی از منبع موثق ، مسئولان این زندان از برگزاری هر نوع مراسمی را برای شیرکو معارفی در این زندان ممنوع اعلام کرده اند اما زندانیان پس از اعدام معارفی برای وی مجلس یادبودی برقرار کردند. که با واکنش تند مسئولان زندان روبرو شده است.
در زندان ارومیه هم گزارش شده است که در چند روز گذشته در زندان مرکزی ارومیه بار دیگر زندانیان سیاسی از سوی مسئولین زندان تهدید شدند. و جو کاملا امنیتی بر زندان حاکم شده است.
در ادامه موج جدید تشدید فضای امنیتی در مناطق کردنشین، طی روزهای گذشته و بعد از اعدام فعالان کرد، بیشتر این شهرها شاهد حضور گسترده نیروهای یگان ویژه در سطح خیابانها و میادین اصلی بوده اند.
گفتنی است که طی چند روز گذشته بعد از اعدام سه فعال سیاسی کرد، مناطق کردنشین به شدت ملیتاریزه شده ، به طوریکه در بیشتر سطح خیابانها و میادین اصلی گشتهای نیروهای یگان ویژه جهت ایجاد فضای رعب و وحشت مستقر شده اند. 
در سطح شهر سقز و بانه و مریوان نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به صورت گسترده در قالب موتور و ماشینهای مملو از نیروهای ویژه مستقر گردیده اند
در دیگر شهرهای کردنشین نیروهای انتظامی به حال آماده باش کامل درآمده اند و اقدام به گشت زنی در سطح خیابان شهرها می کنند.
همچنین سرویس موبایل نیز در این مناطق به طور کاملا مشکوک دچار اختلالاتی شده است.
شایان ذکر است که در چند روز گذشته سه تن از فعالان سیاسی کرد بنامهای شیرکو معارفی، حبیب الله گلپری پور و رضا اسماعیلی بدونه اطلاع قبلی و بطور غیره منتظره ای اعدام شدند.
شیرکو معارفی زندانی سیاسی کرد که روز دوشنبه ۱۳ آبان در زندان سقز اعدام شد. معارفی از آبان ماه ۱۳۸۷ در زندان به سر می‌برد. وی هنگامی که قصد داشت از کردستان عراق به ایران بازگردد، دستگیر شد. شیرکو معارفی به "محاربه و اقدام علیه امنیت ملی" و همکاری با" کومله" متهم شده بود.
پیشتر، روز شنبه چهارم آبان‌ماه، ٢ زندانی سیاسی دگر کُرد به نام‌های حبیب‌الله گلپری پور و رضا اسماعیلی در زندان‌های ارومیه و سلماس به اتهام پژاک اعدام شده بودند.

No comments:

Post a Comment