Thursday, April 10, 2014

۳۰ هزار تن مواد غذایی برای دولت سوریه !!! در حالی‌ که بر انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها و توسل به فتوای مراجع تقلید

حکومت ایران در حالی‌ که بر انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها و توسل به فتوای مراجع تقلید اصرار می ورزد ۳۰ هزار تن مواد غذایی برای دولت سوریه فرستاده است !!!
یک کشتی که شامل کمک‌های غذایی ایران برای دولت بشار اسد بوده از طریق یکی از بنادر دریای مدیترانه وارد خاک سوریه شده است.
جمهوری اسلامی ایران از حامیان سرسخت دولت بشار اسد در سوریه به‌شمار می‌رود.
ماه مه سال گذشته نیز ایران یک خط اعتباری ۶ / ۳ میلیارد دلاری برای سوریه گشود که دولت اسد را قادر می‌ساخت فراورده‌های نفتی خریده و ارزش پول ملی خود را حفظ کند.
در حالی که قرار است از امروز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز شود، دولت در اظهارنظرهای بسیاری از مردم خواسته از گرفتن یارانه‌ها انصراف دهند. محمدرضا نوبخت، سخنگوی دولت، در مجلس پیرامون این موضوع توضیحاتی داد که با انتقاد علی لاریجانی روبرو شد. در همین حال، حکومت برای ترغیب مردم برای عدم ثبت نام و انصراف از دریافت یارانه، به فتوای مراجع تقلید نیز توسل جسته و چند تن از مراجع تقلید از جمله مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و جعفر سبحانی، فتوا داده‌اند که دریافت یارانه توسط آنها که نیاز ندارند، حرام است!
پیشنهاد یکی‌ از اعضای صفحه سپیده دم به نام شهرام به آن دسته از هموطنانی که قصد انصراف از دریافت یارانه دارند:
حکومت ولایت فقیه هیچ اولویتی برای بهبود رفاه زندگی مردم کشور قائل نیست. چرا که انسان گرسنه طلب خوراک میکند و انسان سیر طلب آزادی!
هموطن عزیز ، میدانید بر اساس مستندات، ایران تنها در دولت محمود احمدی نژاد به غیر از تعهدات و هزینه های ساخت و ساز ، ملیارد ها دلار در کشورهای مختلف، به صورت وام ، سرمایه گذاری یا کمک های بلاعوض هزینه کرده است؟
اما نیازمندان کشور ما چقدر در این سرمایه گذاری ها سهیم هستند؟ مساله اینجاست که سیستم حکومتی ما هیچ اولویتی برای بهبود رفاه زندگی مردم کشور قائل نیست. چرا که انسان گرسنه طلب خوراک میکند و انسان سیر طلب آزادی !
روی سخن من با شمایی است که قصد انصراف از دریافت یارانه را دارید . هرچند که این مبلغ برای شما ناچیز باشد ، آیا نیستند کسانی که بیش از دولت به چنین مبلغی نیازمند باشند ؟
میدانید موسسه محک با کمک‌های ۱۰۰۰ تومنی تا به حال چند کودک مبتلا به سرطان را نجات داده است ؟
اگرچه اصل اجرای قانون حذف یارانه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه بود . اما به هر حال فارغ از اجرای درست یا غلط چیزی که به عنوان یارانه نقدی به دست شما میرسد حق شماست .
حق شما از درآمد این مملکت . هرچند حقی ناچیز . اما خودتان تصمیم بگیرید از این حق چگونه استفاده کنید .
اگر واقعا نیازی به دریافت مبلغ یارانه ندارید موسسه‌های خیریه و افراد نیازمند منتظر شما هستند .بگذارید این هدیه ما باشد به نیازمند‌های واقعی ...
دولت از این پول درست استفاده نمی کند اما ما میتوانیم خودمان تصمیم بگیریم که درست استفاده کنیم و اجازه ندهیم پول ما در مواردی مثل حمایت از دولت سوریه، یا فلسطین و لبنان یا بازسازی به اصطلاح عتبات عالیات یا ... به هدر رود.
***
آقای روحانی چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است

نیما سلیمی

مرگ بر جمهوری اسلامی

No comments:

Post a Comment